مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 مرداد 1402 ساعت 06:152023-08-06پزشكي

کودکی پراسترس می تواند به معنای پیری پرمشکل باشد


بر اساس تحقیقات جدید، آسیب ها و مشکلات خانوادگی ناخوشایند در دوران کودکی ممکن است کودکان را تا سنین پیری دنبال کند و بر ذهن و بدن آنها تأثیر بگذارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازبه نقل از هلث دی نیوز، دکتر آلیسون هوانگ ، نویسنده ارشد از دانشگاه کالیفرنیا، گفت: ما دریافتیم تجربیات استرس زا در اوایل زندگی می تواند تا سنین بالاتر نیز پیامدهایی به همراه داشته باشد.

او در ادامه افزود: این اتفاق می تواند به معنای احتمال بیشتر مشکل در راه رفتن، یا انجام فعالیت های روزمره زندگی، یا مشکلات حافظه در سنین 60، 70، 80 یا بالاتر باشد.

قرار گرفتن در معرض خشونت یا آزار فیزیکی، بیماری سخت، استرس مالی خانواده یا جدایی از والدین از عوامل اصلی استرس دوران کودکی محسوب می شوند.

این مطالعه نشان داد کسانی که در دوران کودکی خشونت را تجربه کرده اند، در دوران سالمندی 40 درصد بیشتر در معرض اختلالات حرکتی و 80 درصد بیشتر احتمال دارد که در فعالیت های روزانه دچار مشکل شوند.

کسانی که از خانواده های پرغم و اندوه بودند، 40 درصد بیشتر در معرض آسیب شناختی خفیف بودند.

تجربه یک یا چند نوع اتفاق نامطلوب در دوران کودکی می تواند احساس امنیت یا ثبات کودک را تضعیف کند که بعداً با بیماری قلبی، دیابت، بیماری خودایمنی و افسردگی مرتبط هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کودکی پراسترس می تواند به معنای پیری پرمشکل باشد

کودکی پراسترس می تواند به معنای پیری پرمشکل باشد