مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 مرداد 1402 ساعت 16:552023-08-10اقتصادي

آبیاری مغناطیسی در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود


شهرکرد_رییس سازمان جهاد کشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: روش های اصلاح آبیاری در زمین های کشاورزی استان از طریق آبیاری مغناطیسی عملیاتی می ‎شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حسین برزگر بعد از ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: فن آوری مغناطیسی با اعمال میدان مغناطیسی قوی به آب حالت جادویی می دهد و با این روش پارامترهای فیزیکی و شیمیایی آب به کلی تغییر می کند.

وی با اشاره به اینکه در این روش آبیاری لزوجیت آب و همچنین کشش سطحی آب کمتر و بر حلالیت آب افزوده می شود تصریح کرد: با اعمال آبیاری مغناطیسی, بر پیوستگی آب اضافه می شود، خاصیت تر شوندگی آن افزایش یافته و ذرات آب به سهولت به ذرات کلوییدی خاک چسبیده و از فرار به اعماق خاک جلوگیری می شود.

برزگر خاطر نشان کرد: ضریب تبخیر آب در آبیاری مغناطیسی 90 درصد کاهش داشته است که در این روش سختی آب خنثی، آب پاستوریزه، اسیدیته آب کمی اسیدی و آب دی یونیزه می شود.

وی بیان داشت: اصلاح خاک، زودرسی و هم رسی محصول، افزایش کمی و کیفی در تولید، کاهش مصرف نهاده های کشاورزی مانند آب، کود، سم، بذر، شخم، فتوسنتز و انرژی، افزایش حد آستانه تحمل شوری گیاه، تنوع بیشتر محصولات قابل کِشت و امکان تولید اُرگانیک از مزیت های آبیاری مغناطیسی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آبیاری مغناطیسی در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود

آبیاری مغناطیسی در چهارمحال و بختیاری اجرا می شود