مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 09:202023-07-29سياسي

شیخ شبان روستای سادات خاتم کار/ دِینی که با تقدیم 81 شهید ادا شد


شهرکرد_هنر خاتم، روستای شیخ شبان را بعد از همه ویژگی ها از جمله سادات بودن اهالی به یکی از روستاهای شاخص چهار محال و بختیاری تبدیل کرده است.

- خبرگزاری مهر_گروه استان ها: روستای شیخ شبان از توابع شهرستان بن در چهارمحال و بختیاری روستایی است که به گفته بزرگان، 95 درصد از مردم آن را سادات موسوی تشکیل داده اند و 5 درصد باقی مانده نیز مهاجرانی هستند که به این روستا نقل مکان و در آن ساکن شده اند.

دلیل این موضوع که اکثر مردم در روستای شیخ شبان سید هستند به وجود امامزاده سید بهاالدین بازمی گردد، نواده حضرت امام موسی کاظم (ع) که در سال های دور به این روستا آمده، در آن ساکن شده اند.

شغل مردم شیخ شبان کشاورزی و دامپروری است از همین رو در اطراف روستا مزارع بزرگ و سر سبزی وجود دارد که چشم نواز و زیبا است.

بیش از 95 درصد اهالی روستای شیخ شبان سادات هستند یکی از فعالان فرهنگی روستای شیخ شبان در گفت وگو با خبرنگار مهر در خصوص وجه تسمیه این روستا، اظهار کرد: به این روستا شیخ شبان یا شیخِ شبان گفته می شود.

سید محمود محمدی افزود: دلیل اینکه بیشتر افراد در روستای شیخ شبان از سادات هستند حضور امام زاده سید بهاالدین محمد (ع) ز اولاد حضرت موسی کاظم (ع) در روستا بوده است، این امام زاده در 2 کیلومتری روستا در دامنه کوهی به نام ایشان مدفون است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شیخ شبان روستای سادات خاتم کار/ دِینی که با تقدیم 81 شهید ادا شد

شیخ شبان روستای سادات خاتم کار/ دِینی که با تقدیم 81 شهید ادا شد