مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 11:402023-08-14سياسي

دستگاه های اجرایی مکلف به ایجاد زیرساخت برای ثبت اطلاعات وثایق شدند


با تصویب مجلس، کلیه دستگاه های اجرایی دارنده اطلاعات مرتبط با مال و دارایی موضوع وثیقه مکلف به ایجاد زیرساخت های لازم و اتصال به سامانه و ثبت اطلاعات وثایق شدند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز، ماده 10 طرح تامین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر استفاده از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور را تصویب کردند.

ماده 10- کلیه دستگاه های اجرایی که اطلاعات مرتبط با مال و دارایی موضوع وثیقه دارند، از جمله سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با رعایت تبصره 2 ماده 9 این قانون و دیگر دستگاه های تابعه قوه قضاییه، فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی ایران مکلفند ظرف 3 ماه از تاریخ اعلام وزارت امور اقتصادی و دارایی به آنها ضمن ایجاد زیرساخت های لازم و اتصال به سامانه و ثبت اطلاعات وثایق و اموال مرهونه اقدامات زیر را انجام دهند.

1- تبادل اطلاعات با سامانه و دریافت درخواست نهاد وثیقه پذیر به همراه سایر مدارک مورد نیاز به شرح مندرج در ماده به صورت برخط و سامانه ای 2- تمهید مقدمات و انجام عملیات تنظیم و یا ثبت قرارداد و یا گواهی توثیق و جلوگیری از نقل و انتقال آن به نفع نهاد وثیقه پذیر و ارسال سامانه ای و برخط نسخه ای از مستندات مربوط به عمل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دستگاه های اجرایی مکلف به ایجاد زیرساخت برای ثبت اطلاعات وثایق شدند

دستگاه های اجرایی مکلف به ایجاد زیرساخت برای ثبت اطلاعات وثایق شدند