مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 22:402023-08-07سياسي

تدوین کتاب جامع محمودآباد با هدف ثبت و ضبط آیین های محمودآباد


شهردار محمودآباد از تدوین کتاب جامع محمودآباد با هدف ترویج آداب و رسوم و فرهنگ این شهرستان خبرداد و گفت: هویت بخشی بر اساس پیشینه تاریخی ـ فرهنگی یکی از راهکارهای اساسی برای ایجاد احساس تعلق جمعی و مشارکت در وظایف شهروندی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد،مهدی اختیاری شهردار محمودآباد در جمع اصحاب رسانه با بیان اینکه امروزه در بسیاری از کشورهای دنیا از الگوهای میراث فرهنگی و ایجاد زمینه هایی برای جذب گردشگر استفاده می کنند که باعث غرور ملی آنهاست، اظهارکرد: ما در کشور خودمان و حتی در مازندران و محمودآباد غرور ملی ـ اسلامی مشترکی می توانیم ایجاد کنیم که باعث رونق اقتصادی و گسترش توریست در این منطقه شود.

وی افزود: ما بسیاری از جشن ها و آیین های کهن همانند آیین سوگواری، مذهبی و کارناوال های اجتماعی داریم که در حال انقراض بوده و بسیار ارزشمند است.

اختیاری با اشاره به اینکه این آیین ها برای ما مبنای دینی، عرفی و ملی دارد، تصریح کرد: این آیین های محلی که در محمودآباد وجود دارد در هر منطقه شهر متفاوت بوده و این آیین ها باید ثبت و ضبط شود تا برای آیندگان ملموس باشد.

شهردار محمودآباد تعقیب اهداف کالبدی در برنامه ریزی های شهری را امری تک بعدی و خطا دانست و خاطرنشان کرد: هویت بخشی بر اساس پیشینه تاریخی ـ فرهنگی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تدوین کتاب جامع محمودآباد با هدف ثبت و ضبط آیین های محمودآباد

تدوین کتاب جامع محمودآباد با هدف ثبت و ضبط آیین های محمودآباد