مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 14:252023-08-01پزشكي

خطرگرمازدگیِ در شهرستان های لردگان و خانمیرزا بالا است


شهرکرد_رییس اورژانس چهارمحال و بختیاری گفت: نوزادان زیر چهار سال و افراد بالای 65 سال آسیب پذیری بالایی دارند و در شهرستان های گرم مانند لردگان، - خانمیرزا، فلارد و… از خانه خارج نشوند.

محمود شمسی پور در گفت وگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: گرمازدگی یک موقعیت حاد و تهدیدکننده زندگی است که در این حالت سیستم تنظیم دمای بدن به مشکل بر می خورد.

وی تصریح کرد: گرمازدگی جدی ترین آسیب گرمایی بوده که ممکن است منجر به مرگ شود و اولین علائم آن با سردرد، سرگیجه، عدم تعریق، پوست گرم، قرمز و خشک، ضعف عضلانی، تهوع، استفراغ، ضربان قلب شدید، تغییرات رفتار و ایجاد حالت تهاجمی در فرد، تشنج، بی هوشی و کما آغاز می شود.

رییس اورژانس چهارمحال و بختیاری ادامه داد: در اولین برخورد با فرد گرمازده باید فرد را زیر سایه برد و در صورتی که هوشیاری وی بالا است مایعات خنک و نه آب بسیار سرد استفاده شود و دما را به تدریج به 37 درجه رساند.

شمسی پور افزود: با استفاده از پنکه، کولر و بادبزن می توان دمای بدن فرد را کاهش داد، مهم ترین اقدام در این زمینه رساندن آب کافی به بدن است و باید توجه کرد که در گرما نباید کار شدید انجام شود خصوصاً کارگران به این مورد توجه داشته باشند که شرایط را برای خنک شدن بدن فراهم کنند و از البسه تیره و ضخیم استفاده نکنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرگرمازدگیِ در شهرستان های لردگان و خانمیرزا بالا است

خطرگرمازدگیِ در شهرستان های لردگان و خانمیرزا بالا است