مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 12:352023-08-21بين الملل

پایان عملیات احداث سد درکاه بشاگرد


عملیات احداث سد درکاه بشاگرد به طور کامل پایان یافته و در هفته دولت سال 1402 وارد مدار بهره برداری خواهد شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بندرعباس، جمشید عیدانی مدیرعامل شرکت سهامی آب منطقه ای هرمزگان امروز گفت: مجموعه اقدامات و عملیات های مربوط به احداث سد درکاه بشاگرد به طور کامل پایان یافته و در هفته دولت سال 1402 وارد مدار بهره برداری خواهد شد تا مردم مناطق مختلف بشاگرد از مزایای احداث این سد بهره مند شوند.

جمشید عیدانی توضیح داد: سد درکاه در نزدیکی شهر گوهران و روستای درکاه احداث شده، نوع سازه این سد بتنی - وزنی با هسته سنگی است و حجم سد نیز یک میلیون متر مکعب بوده و ارتفاع آن از بستر 28 متر و ارتفاع طول و عرض تاج سد نیز به ترتیب 85 و 3 متر است.

وی در خصوص برخی ویژگی های جغرافیایی خاص این منطقه بیان کرد: روستای درکاه با حدود 200 خانوار در شمالی ترین و مرتفع ترین بخش حوزه آبریز جگین واقع شده و همین ویژگی جغرافیایی سبب شده تا بارندگی در این منطقه نسبت به سایر مناطق شهرستان بشاگرد شدت بیشتری داشته و حتی در فصل تابستان نیز شاهد بارندگی باشیم.

عیدانی اضافه کرد: عدم قدرت کافی زمین در نگهداشت رطوبت، شیب تند اراضی منطقه و همچنین نبود ساز و کار مناسب جهت ذخیره این بارش ها سبب شده روان آب حاصله به صورت جریان سیلابی مخرب در مدت زمان کوتاهی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پایان عملیات احداث سد درکاه بشاگرد

پایان عملیات احداث سد درکاه بشاگرد