مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 14:052023-08-07اقتصادي

مخاطرات ایجاد واحدهای جدید فولادی؛ تاسیس موقت و تعطیلی زودهنگام


یک کارشناس حوزه معدن ضمن تشریح مخاطرات تاسیس واحدهای جدید فولادسازی، گفت: عدم وجود زیر ساخت های لازم (نقدینگی و سرمایه در گردش، جاده، ریل و …) برای این طرح ها باعث اسراف در منابع ملی می شود.

- یک کارشناس حوزه معدن ضمن تشریح مخاطرات تاسیس واحدهای جدید فولادسازی، گفت: عدم وجود زیر ساخت های لازم (نقدینگی و سرمایه در گردش، جاده، ریل و …) برای این طرح ها باعث اسراف در منابع ملی می شود.

محمدتقی رادمان کارشناس حوزه معدن در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار داشت: مدیریت زنجیره فولاد کشور در بحث کنترل زنجیره ارزش و حفظ منابع ملی دستخوش تصمیمات و فشارهای سیاسی و سو مدیریت قرار دارد.

قانونی که باعث می شود دولتمردان در بخش معدنی کشور نتوانند در مقابل این فشارها مقاومت کنند قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار است که کاملاً متضاد با اصل 45 قانون اساسی و مواد 2 و 4 قانون معادن قدرت سیاستگذاری در صدور مجوزها را از وزارت صمت و به طور خاص معاونت امور معادن گرفته است.

وی افزود: با عنایت به تصویب ماده 7 مکرر قانون اصلاح قانون تسهیل صدور مجوزهای کسب وکار در تاریخ 05/‏02/‏1401‬ مجلس شورای اسلامی و مشخصاً با اشاره به تبصره 4 ذیل این ماده قانونی با موضوع ممانعت از صدور مجوز به دلیل نبود ظرفیت و منابع مورد نیاز طرح ها به تشخیص هیأت مقررات زدایی و بهبود محیط ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخاطرات ایجاد واحدهای جدید فولادی؛ تاسیس موقت و تعطیلی زودهنگام

مخاطرات ایجاد واحدهای جدید فولادی؛ تاسیس موقت و تعطیلی زودهنگام