مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 11:052023-08-18فرهنگي

قلعه تاریخی ارمغانخانه ثبت ملی شد


قلعه تاریخی ارمغانخانه واقع در شهر ارمغانخانه از توابع بخش قره پشتلو، در قالب یک اثر فرهنگی – تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

- ایسنا/زنجان فرماندار زنجان گفت: قلعه تاریخی ارمغانخانه واقع در شهر ارمغانخانه از توابع بخش قره پشتلو، در قالب یک اثر فرهنگی – تاریخی در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

پرویز خالقی شامگاه دیروز (26 مردماه) به ثبت ملی برخی از آثار تاریخی واقع در حوزه استحفاظی شهرستان زنجان اشاره و اظهار کرد: اثر فرهنگی – تاریخی قلعه ارمغانخانه پس از طی تشریفات قانونی لازم به شماره 33869 مورخ 1401/11/23 در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسید.

وی با بیان اینکه این اثر فرهنگی – تاریخی در دهستان قره پشتلوی بالا از توابع بخش قره پشتلو واقع شده است، افزود: با توجه به اینکه این اثر تحت حفاظت و نظارت متولیان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری است، هرگونه دخل و تصرف یا اقدام و عملیاتی که منجربه تخریب یا تغییر هویت آن اثر شود، جرم محسوب شده و مرتکب، مشمول مجازات های قانونی خواهد شد.

این مسئول اضافه کرد: بازسازی اثر تاریخی – فرهنگی به ثبت رسیده در شهر ارمغانخانه، صرفاً با تایید و نظارت متولیان حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خواهد بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قلعه تاریخی ارمغانخانه ثبت ملی شد

قلعه تاریخی ارمغانخانه ثبت ملی شد