مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 09:462023-07-25فرهنگي

احیای سنتی قدیمی در کارگاه «هنر و حماسه» محمودآباد


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرستان محمودآباد، محمد محمدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی محمودآباد با بیان اینکه اولین کارگاه پارچه نویسی عاشورایی هنر و حماسه در محمودآباد به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن خوشنویسان محمودآباد در 24 و 25 تیرماه سال جاری برگزار شد، اظهار کرد: این کارگاه با هدف ترویج هنر خوشنویسی، احیای سنت های اصیل در عزاداری، اشاعه فرهنگ عاشورا از دریچه هنر برپا و هنر خوشنویسی به دلیل اینکه هنر مقدسی است، انتخاب شد.

وی با اعلام اینکه 10 هنرمند خوشنویس محمودآبادی گرد هم آمدند تا برای عزای حضرت سیدالشهدا(ع) بنویسند، افزود: حدود 40 پارچه نوشته از اول محرم در سطح شهر محمودآباد بر روی خیابان های اصلی نصب شد.

محمدی تصریح کرد : اولین کارگاه پارچه نویسی عاشورایی هنر و حماسه از ساعت 10 تا 14 عصر در پارک طاهباز محمودآباد برگزار و هنرمندان برتر خوشنویس محمودآباد بر روی 560 متر پارچه سیاه اشعار و مضامین عاشورایی را به تحریر در آوردند.

مهدی اختیاری شهردار محمودآباد با بیان اینکه رویکرد شهرداری در برگزاری چنین کارگاه هایی ایجاد مشارکت مردمی در پاسداشت مناسبت های مذهبی و ملی است، عنوان کرد: حادثه عاشورا و محبت به خاندان عصمت و طهارت (ع) ریشه در جان و دل و باور مردم عزیز ما دارد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احیای سنتی قدیمی در کارگاه «هنر و حماسه» محمودآباد

احیای سنتی قدیمی در کارگاه «هنر و حماسه» محمودآباد