مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 15:402023-07-29بين الملل

بایدن برای نجات آمریکا دیر جنبید


تلاش های ناکام دولت بایدن برای جدا کردن عربستان از محور رقیبِ آمریکا و همچنین افزایش هشدارها خطاب به نتانیاهو، از موضوعات مورد توجه روزنامه های مطرح جهان عرب است.

- گروه بین الملل : تلاش های دولت جو بایدن رییس جمهور آمریکا برای بازگرداندن روابط این کشور با عربستان به مسیر طبیعی خود، از طریق اعزام پی در پی مسئولان بلندپایه به ریاض، تاکنون ناکام مانده است.

بایدن می کوشد با ارائه بسته های جذاب، ولی عهد عربستان را از محور روسیه، چین و ایران جدا کند.

عبدالباری عطوان تحلیلگر برجسته جهان عرب در سرمقاله خود در روزنامه رأی الیوم نوشت: از ابتدای سال جاری تاکنون، ماهی نبوده که یک مسئول آمریکایی بلندپایه به همراه بسته پیشنهادات فریبنده، به عربستان سفر نکند.

تلاش های آمریکا برای بازگرداندن روابط راهبردی با عربستان به مسیر طبیعی خود و کاهش نفوذ چین و روسیه در کنار عادی سازی روابط میان ریاض و تل آویو، ناکام مانده است.

توماس فریدمن، گزارشگر و نویسنده روزنامه نیویورک تایمز نزدیک به جو بایدن رییس جمهور آمریکا اخیراً نوشته است: بایدن به دنبال دستیابی به یک معامله بزرگ در خاورمیانه از طریق امضای معاهده امنیتی با عربستان بر اساس الگوی پیمان ناتو مبنی بر حمایت واشنگتن از ریاض و تجهیز عربستان به سلاح های جدید مقابل عادی سازی روابط با رژ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بایدن برای نجات آمریکا دیر جنبید

بایدن برای نجات آمریکا دیر جنبید