مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 19:252023-08-05اقتصادي

حلقه های مفقوده گردشگری ساحلی/زمرد ایران معطل 25میلیارد تومان است


وجود 300 کیلومتر پهنه آبی و نوار ساحلی در گیلان نه تنها به عنوان یک ظرفیت تجاری دریایی با همسایگان مرزی حاشیه خزر و اوراسیا محسوب می شود بلکه یک فرصت استثنایی در بخش گردشگری دریاپایه است.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- بهرام قربانپور: وجود نوار ساحلی با ارزش در گیلان فرصت کم نظیری در حوزه اقتصاد گردشگری دریا پایه فراهم کرده است.

داشتن ظرفیتی چون دریا، کوه، جنگل و جلگه به صورت یکجا در گیلان سبب شده تا این استان پیش نیاز توسعه اقتصاد گردشگری را داشته باشد.

آنطور که متولیان میراث فرهنگی آمار داده اند فقط در نوروز سال جاری حدود 20 میلیون مسافر و گردشگر به گیلان سفر و حدود 24 میلیون نفر شب نیز در استان اقامت کرده اند که این آمار اگر بر مبنای صحت و صداقت استوار باشد گواه ظرفیت ارزشمند گردشگری است که به اقتصاد منجر می شود.

علاوه بر حضور میلیون ها مسافر و گردشگر داخلی به گیلان و نوار ساحلی این استان، قرارگیری این استان در کنار همسایگان خزری و اوراسیایی فرصت مناسب را برای جذب گردشگران خارجی فراهم کرده است که البته در این بخش بویژه در حوزه گردشگری دریایی غافل شده ایم.

وجود قابلیت های گردشگری، تاریخی، صنعتی و کشاورزی در گیلان فرصت ارزشمندی در شکوفایی اقتصادی و اشتغالزایی است تا جایی که دیگر نباید حتی یک نفر بیکار در این استان وجود د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حلقه های مفقوده گردشگری ساحلی/زمرد ایران معطل 25میلیارد تومان است

حلقه های مفقوده گردشگری ساحلی/زمرد ایران معطل 25میلیارد تومان است