مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 مرداد 1402 ساعت 10:152023-08-03اقتصادي

53 درصد اهداکنندگان خون در خوزستان اهداکننده مستمر هستند


مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به وقوع حوادث زیاد در خوزستان و بیماران تالاسمی و نیاز بالای خوزستان به خون در این شرایط بر لزوم فرهنگ سازی برای افزایش تعداد اهداکنندگان تاکید کرد.

- ایسنا/خوزستان مدیرکل انتقال خون خوزستان با اشاره به وقوع حوادث زیاد در خوزستان و بیماران تالاسمی و نیاز بالای خوزستان به خون در این شرایط بر لزوم فرهنگ سازی برای افزایش تعداد اهداکنندگان تاکید کرد.

دکتر علی فیضی در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به چهل و نهمین سالروز تاسیس سازمان انتقال خون و هفته ملی اهدای خون اظهار کرد: این سازمان وظیفه تولید خون و فرآورده های خونی است و یکی از چند سازمان حیاتی کشور است و خون مورد نیاز بیماران را تامین می کند.

در پایگاه های انتقال خون، آزمایش های غربالگری از نظر غلظت خون، فشار خون، عفونت ها، ویروس ها و موارد مختلف مورد نیاز نیز انجام می شود.

وی افزود: در سالروز تشکیل این سازمان، حدود 700 واحد خون توسط مردم خوزستان اهدا شده است اما باید این حس نوع دوستی مردم مانند همیشه ادامه داشته باشد.

فیضی عنوان کرد: خوشبختانه در حال حاضر وضعیت ذخایر خونی استان خوزستان در بالاترین سطح است و کمبودی نداریم اما باید توجه شود که اهدای خون باید مستمر باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

53 درصد اهداکنندگان خون در خوزستان اهداکننده مستمر هستند

53 درصد اهداکنندگان خون در خوزستان اهداکننده مستمر هستند