مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 17:252023-08-07سياسي

انجام مقدمات ساماندهی اسناد عادی


مدیر کل حدنگاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به پیش بینی یک سامانه در این سازمان گفت: 6 ماه پس از راه اندازی این سامانه در سازمان ثبت تمامی معاملات عادی باید در این سامانه ثبت شود.

- مدیر کل حدنگاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با اشاره به پیش بینی یک سامانه در این سازمان گفت: 6 ماه پس از راه اندازی این سامانه در سازمان ثبت تمامی معاملات عادی باید در این سامانه ثبت شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از قوه قضاییه، محمد علی فلاح در خصوص مزایای رسمی شدن اسناد عادی و قولنامه ای، اظهار کرد: 35 درصد از پرونده های قضایی مطرح در محاکم و مراجع صالح قضایی مربوط به حوزه اراضی و املاک و بیش از 90 درصد پرونده های تشکیل شده حوزه املاک مربوط به اسناد عادی است.

وی افزود: در سال 1394 قانون جامع حدنگار ابلاغ و لازم الاجرا شد یکی از موانعی که بر سر اجرای حدنگاری در کل کشور وجود داشت وجود و اعتبار اسناد عادی در محاکم بود و بنا به فرمایش مقام معظم رهبری که این اسناد را منشا فساد دانستند و مصلحت قطعی نظام بر اعتبارزدایی از این اسناد است، مردم باید به سمت اسناد رسمی ترغیب شوند.

مدیرکل حدنگاری سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص طرح الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیر منقول، گفت: این طرح در راستای 2 محور اساسی در مباحث ساماندهی اسناد عادی و تسهیل صدو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انجام مقدمات ساماندهی اسناد عادی

انجام مقدمات ساماندهی اسناد عادی