مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 08:152023-07-31اقتصادي

1800 هکتار اراضی پایین دست سد سنگ سیاه دهگلان، آبی می شود


مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: با تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی پایاب سد سنگ سیاه، حدود یک هزار و 800 هکتار از اراضی نسبتاً هموار و حاصلخیز پایین دست سد، - آرش آریانژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج به اهداف سد سنگ سیاه اشاره کرد و اظهار داشت: این سد به منظور ذخیره و نگهداری آب رودخانه صادق آباد و استفاده بهینه از آب های سطحی در محل روستای سنگ سیاه با حجم ذخیره 33 میلیون مترمکعب احداث شده که با تکمیل شبکه آبیاری و زهکشی پایاب آن، حدود یک هزار و 800 هکتـار از اراضی نسبتاً هموار و حاصلخیز پایین دست سد، آبی خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان گفت: سد و شبکه آبیاری و زهکشی سنگ سیاه دهگلان از جمله طرح های مهم استان است، که مورد توجه ویژه وزارت نیرو قرار دارد.

وی افزود: بدین ترتیب علاوه بر توسعه و بهبود کشاورزی منطقه و ایجاد اشتغال مستقیم و غیرمستقـیم موجب تحول در رونق اقتصادی و توسعه همه جانبه منطقه خواهد شد.

آریانژاد ادامه داد: سیاست وزارت نیرو مبتنی بر تکمیل شبکه ها و استفاده مطلوب از آب ذخیره شده در سدها است و به همین منظور رهاسازی آب باید براساس برنامه ریزی ها دقیق انجام شود.

وی افزود: تزریق اعتبارات لازم و بموقع برای پروژه های اولویت دار این استان از جمله تکمیل سد عباس آباد بانه، تکمیل شبکه پایاب زیویه کامیارا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

1800 هکتار اراضی پایین دست سد سنگ سیاه دهگلان، آبی می شود

1800 هکتار اراضی پایین دست سد سنگ سیاه دهگلان، آبی می شود