مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 29 مرداد 1402 ساعت 08:452023-08-20اقتصادي

شرایط آبگیری در سد سیازاخ دیواندره فراهم شد


آرش آریانژاد در گفت وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: هدف از احداث سد مخزنی سیازاخ کنترل و تنظیم جریان نابهنگام رودخانه قزل اوزن و ذخیره سازی حجم آب سالانه معادل 230 میلیون مترمعکب به منظور تأمین آب مورد نیاز شرب درازمدت شهر دیواندره، مجتمع روستایی اوباتو، شهر بیجار و حسن آبادِیاسوکند و روستاهای تابعه بیجار به میزان 13.

9 میلیون مترمکعب در سال، تأمین آب کشاورزی پایاب سد، تأمین بخشی از نیاز آبی صنایع عمده و توسعه گردشگری، پرورش آبزیان، افزایش اشتغال، بهبود دامداری در سطح منطقه است.

وی افزود: در سال های 1400 و 1401 نظر به تخصیص اعتبارات مناسب به میزان 309 میلیارد تومان از سوی وزارت نیرو، آبگیری مرحله ای سد سیازاخ که از مطالبات مردم دیواندره بود، برای اولین بار پس از 22 سال با پیگیری های مستمر استاندار و طی بازدیدهای مکرر مقام عالی وزارت نیرو از پروژه های آبی کردستان، محقق شد.

آریانژاد تصریح کرد: به همت نیروهای تلاشگر مجموعه شرکت آب منطقه ای کردستان، لبان تشنه این سد سیراب گشته و شرایط ذخیره سازی آب تا 100 میلیون مترمکعب مهیا شده که این مهم به رونق اقتصادی و اشتغالزایی در منطقه کمک شایانی خواهد نمود.

مدیرعامل شرکت آب منطقه ای کردستان ادامه داد: با توجه به آبگیری سد سیازاخ و وجود بیش از 50 میلیون مترمکعب آب در مخزن این سد و نظر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شرایط آبگیری در سد سیازاخ دیواندره فراهم شد

شرایط آبگیری در سد سیازاخ دیواندره فراهم شد