مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 6 مرداد 1402 ساعت 12:152023-07-28سياسي

علت تمایل زیاد هند برای سرمایه گذاری در ایران چیست؟


کارشناس مسائل بین الملل با بیان اینکه هندی ها مایل به توسعه همکاری با ایران و آگاه به ظرفیت های اقتصادی و تجاری کشورمان هستند، گفت: در صورت رفع تحریم ها، - فارس پلاس؛ دیگر رسانه ها - در حاشیه نشست دبیران و مشاوران امنیت ملی کشورهای عضو و دوستدار بریکس در ژوهانسبورگ آفریقای جنوبی، آجیت دوال مشاور امنیت ملی هند با احمدیان، دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان دیدار و گفت و گو کرد.

احمدیان با بیان اینکه روابط تاریخی و مشترکات متعدد فرهنگی و تمدنی پیوند دهنده ملت های دو کشور است و موجب شده مناسبات تهران-دهلی همواره در سطح بسیار خوبی قرار داشته باشد، گفت: جمهوری اسلامی ایران از بالندگی هند به عنوان قدرت نوظهور و اقتصاد بزرگ در عرصه جهانی مبتنی بر چندجانبه گرایی استقبال می کند.

سطح روابط همه جانبه با هند در ابعاد دو و چندجانبه به ویژه همکاری برای فعال سازی ظرفیت های جنبش غیرمتعهدها (عدم تعهد) از اولویت های سیاست خارجی است.

محسن روحی صفت، کارشناس مسائل بین الملل و دیپلمات سابق جمهوری اسلامی ایران، درباره دیدار مشاور امنیت ملی هند با دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در آفریقای جنوبی به راهبرد معاصر گفت: از سال های گذشته تاکنون بارها کارشناسان بر این موضوع تأکید کرده اند که پروژه چابهار می تواند بستر مناسبی برای گسترش روابط و ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت تمایل زیاد هند برای سرمایه گذاری در ایران چیست؟

علت تمایل زیاد هند برای سرمایه گذاری در ایران چیست؟