مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 12:502023-08-05اجتماعي

تیر سه هزارساله از جنس شهاب سنگ


محققان دریافتند که پیکان تیر سه هزارساله ای که مدت ها قبل در یک محوطه باستان شناسی کشف شده بود از جنس شهاب سنگ ساخته شده است.

- محققان دریافتند که پیکان تیر سه هزارساله ای که مدت ها قبل در یک محوطه باستان شناسی کشف شده بود از جنس شهاب سنگ ساخته شده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از لایوساینس، باستان شناسان در حوالی 1800 میلادی نوک یک پیکان را در محل یک سکونتگاه عصر برنز واقع در سوییس کشف کردند.

در تمام این سال ها، این اثر تاریخی سه هزارساله در موزه تاریخ برن سوییس نگهداری شده است.

اکنون، تحقیق جدیدی که نتایج آن ماه سپتامبر در ژورنال علم باستان شناسی (Archaeological Science) منتشر شد، نشان می دهد که این تیر معمولی نیست و برای ساخت آن از شهاب سنگی استفاده شده که حدود 3500 سال پیش به زمین برخورد کرده است.

چندین روش از جمله میکرو سی تی و طیف سنجی گاما مشخص کرد که این تیر کوچک نه تنها شامل ایزوتوپ های آلومینیوم 26 است که جنس آن به طور طبیعی در زمین وجود ندارد، بلکه در آن رگه هایی از آلیاژ آهن و نیکل مطابق با شهاب سنگ ها دیده می شد.

بررسی های جدید، اثرات خراشیدگی های ناشی از مراحل تبدیل شهاب سنگ به پیکان و بقایای قیر را که احتمالاً برای اتصال این نقطه به محور تیر استفاده شده است نیز آشکار کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تیر سه هزارساله از جنس شهاب سنگ

تیر سه هزارساله از جنس شهاب سنگ