مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 09:252023-08-21سياسي

علامه مجلسی و خدمتی بزرگ به نام بحارالانوار


خبرگزاری فارس، اصفهان، از بچگی دستم را در دست مادر قفل می کردم و می رفتیم زیارتش، در عالم کودکانه ام تصوری از علامه و بزرگی اش نداشتم اما دست های چفت شده در پنجره ضریحش و التماس هایی که با اشک همراه بود را می دیدم، توی دلم آرزوهای کوچکم را به او می گفتم.

هر کسی را می دیدم یا به نماز بود یا به دعا، برخی هم برای فرزنددارشدن یا باز شدن بخت، چله هایی را به بقیه پیشنهاد می دادند، یکی از رسم ها که هنوز هم است این بود که زن ها کاچی می پختند تا به حاجتشان برسند، چقدر هم کاچی ها خوشمزه بود و می چسبید، معمولا نزدیکی های غروب می رفتیم سر مقبره علامه مجلسی و نماز مغرب و عشا را در مسجد جامع می خواندیم و چه صفایی داشت، نماز جماعت در مسجدی قدیمی.

علامه محمدباقر مجلسی، در 1037 قمری در اصفهان به دنیا آمد، پدرش محمدتقی مجلسی شاگرد شیخ بهایی بود و خودش نزد علمای بزرگی چون حسنعلی شوشتری، امیرمحمد مؤمن استرآبادی، میرزای جزایری، شیخ حر عاملی، ملا محسن استرآبادی، ملا محسن فیض کاشانی، ملا صالح مازندرانی، تحصیل کرد.

میرمحمدحسین خاتون آبادی در رساله ای که در بیان عدد تألیفات علامه مجلسی نوشته، تألیفات عربی او را ده کتاب و تالیفات فارسی او را 49 کتاب دانسته، او پس از جمع کردن کل سطرهای آثار مکتوب مجلسی و تقسیم آن بر دوران عمر او نتیجه گرفته است که او در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علامه مجلسی و خدمتی بزرگ به نام بحارالانوار

علامه مجلسی و خدمتی بزرگ به نام بحارالانوار