مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مرداد 1402 ساعت 15:352023-08-11اجتماعي

کاهش بارندگی و حفر چاه های غیرمجاز، مهمترین عوامل خشک شدن برخی چاه ها در کلات


رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان کلات گفت: کاهش نزولات آسمانی و حفر چاه های غیرمجاز از مهمترین عوامل کاهش شدید دبی منابع آب شرب و حتی خشک شدن برخی چاه ها در ماه های گرم سال است.

- ایسنا/خراسان رضوی رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان کلات گفت: کاهش نزولات آسمانی و حفر چاه های غیرمجاز از مهمترین عوامل کاهش شدید دبی منابع آب شرب و حتی خشک شدن برخی چاه ها در ماه های گرم سال است.

رضا رمضان پور در گفت وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: با توجه به سطحی و غیر سطحی بودن منابع آبی شهرستان و سطح بالای سفره های زیرزمینی در مسیر رودخانه ها، در گذشته برای تأمین آب شرب اکثر مناطق چاه های سطحی با عمق کم حفاری و به دلیل بارش های برف و باران هیچ گونه مشکلی در تأمین آب شرب به وجود نمی آمد.

وی اظهار کرد: خشکسالی های پی در پی طی سال های اخیر علاوه بر شرب، مشکلاتی برای تأمین آب کشاورزی و دام ها برای مردم اکثر نقاط کشور از جمله شهرستان کلات به وجود آورد و مردم برای تأمین آب کشاورزی و تأمین مخارج زندگی از روی اجبار به حفر چاه روی آوردند.

رییس اداره آب و فاضلاب شهرستان کلات اذعان کرد: کاهش بارندگی و حفر چاه های پی در پی توسط کشاورزان بر چاه های آب شرب و افت ناگهانی سطح ایستایی چاه های آب شرب تأثیر گذاشت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش بارندگی و حفر چاه های غیرمجاز، مهمترین عوامل خشک شدن برخی چاه ها در کلات

کاهش بارندگی و حفر چاه های غیرمجاز، مهمترین عوامل خشک شدن برخی چاه ها در کلات