مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 1 مرداد 1402 ساعت 10:302023-07-23اقتصادي

استان اردبیل با کاهش بارش ها و افزایش دما مواجه است


مدیرکل هواشناسی استان از افزایش دما و کاهش بارش ها در استان خبر داد و افزود: متناسب با تغییرات اقلیمی جهانی، استان اردبیل نیز متأثر از این مساله است.

- ایسنا/اردبیل مدیرکل هواشناسی استان از افزایش دما و کاهش بارش ها در استان خبر داد و افزود: متناسب با تغییرات اقلیمی جهانی، استان اردبیل نیز متأثر از این مساله است.

مجید کوهی اول مرداد در گفت وگو با ایسنا با اذعان بر اینکه با کاهش 0/8 میلیمتری بارش در استان اردبیل مواجه هستیم، افزود: افزایش تبخیر و تعرق 5 میلیمتری در 50 سال اخیر را در استان اردبیل شاهد هستیم.

کوهی از بارش های نرمان در شهرستان خلخال خبر داد و اضافه کرد: 98 درصد استان درگیر خشکسالی با درجات مختلف است و 71 درصد خشکسالی بسایر شدید را دارند و شهرستان های مشکین شهر و سرعین به ترتیتب با 99 درصد و 100 درصد درگیرترین شهرستانها با خشکسالی هستند.

مدیرکل هواشناسی استان با اشاره به اینکه افزایش میانگین دما در کشور در هر دهه 0/4 درجه سلسیوس بوده است، ادامه داد: در مجموع 5 دهه به 2 درجه رسیده که دو برابر میانگین جهانی می باشد.

کوهی با تأکید بر اینکه بارش های استان دارای کاهش در دو سال آبی متناوب بوده است، تصریح کرد: 26 درصد در سال آبی 1400 - 1399 و 20 درصد در سال 1401 - 1400 بوده و همچنین پیش بینی می شود این کاهش در سال آبی امسال تا شهریورماه به 19 در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استان اردبیل با کاهش بارش ها و افزایش دما مواجه است

استان اردبیل با کاهش بارش ها و افزایش دما مواجه است