مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 11:402023-08-19سياسي

سپاه مانع تکرار کودتای 28 مرداد


برخلاف صحنه سازی غرب در کودتای 28 مرداد، هدف کودتاچیان نه تنها برکناری «محمد مصدق» و حتی ساقط کردن یک دولت نبوده، بلکه جلوگیری از نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران هم نبوده است.

- فارس پلاس؛ حسین عبداللهی فر در یادداشتی نوشت: اگر به هدف پروژه مشترک امریکا و انگلیس در عملیات کودتای 28 مرداد 32 توجه شود، مشخص می شود که غرب همچنان در پی تکرار این کودتا در ایران است.

برخلاف صحنه سازی غرب در این کودتا، هدف کودتاچیان نه تنها برکناری محمد مصدق و حتی ساقط کردن یک دولت نبوده، بلکه جلوگیری از نهضت ملی شدن صنعت نفت ایران هم نبوده است.

آنچه سرویس های اطلاعاتی انگلیس و امریکا دنبال می کنند ناکام گذاشتن نهضتی مردم پایه به رهبری روحانیت شیعه بود که بر سر موضوعی تحت عنوان ملی شدن صنعت نفت به توافق و هماهنگی رسیده و قدرت خود را به رخ جهان کشیده بودند.

نهضتی که 10 سال بعد با همان مبانی دینمداری، استقلال خواهی و استکبارستیزی بر پا شد و در 1357 به بار نشست و به یکه تازی غرب در ایران و منطقه پایان داد.

از این رو، توطئه ها و طرح های مختلف غرب علیه انقلاب اسلامی صرف نظر از تفاوت های ابزاری و روشی آن، در هدف و راهبرد شباهت زیادی به کودتای 28 مرداد 32 دارند.

اولین شباهت مربوط به پنهان سازی هدف اصلی و جا انداختن کودتا برای تغییر دولت وقت بوده که به خوبی از عهده آن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سپاه مانع تکرار کودتای 28 مرداد

سپاه مانع تکرار کودتای 28 مرداد