مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 20:402023-08-02بين الملل

هدف از شایعه ها پیرامون مسائل مرزی با کویت باج گیری سیاسی است


سخنگوی دولت عراق توضیحاتی را پیرامون مسائل مرزی میان این کشور و کویت ارائه کرد و هدف از شایعه پراکنی ها در این باره را باج گیری و اعمال فشار سیاسی توصیف کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از واع، باسم العوادی سخنگوی دولت عراق در سخنانی به ارائه توضیحاتی پیرامون مسائل مرزی میان عراق و کویت پرداخت.

العوادی اعلام کرد: پرونده مرزهای عراق و کویت از سال 2003 تاکنون، با شایعه پراکنی و اتهام زنی از سوی احزاب و ائتلاف های سیاسی مختلف و با هدف اهانت به تمامی دولت های پیشین عراق، به باج گیری سیاسی مبدل شده است.

این احزاب و ائتلاف ها ادعا کرده اند که دولت های پیشین در مورد مرزهای عراق و کویت کوتاهی کرده اند؛ ادعاهایی که طبیعتاً دروغ هستند.

وی تصریح کرد: مرز میان عراق و کویت در سال 1994 طی دو نشست از سوی نظام سیاسی سابق عراق تعیین شد و طی آن دولت عراق قطعنامه شماره 833 سازمان ملل متحد را پذیرفت و مرزهای بین المللی میان عراق و کویت را به رسمیت شناخت.

سخنگوی دولت عراق افزود: پس از مصوبه 4 بندی شورای منحل شده رهبری انقلاب در این باره، هیچ کدام از دولت های عراق مرزهای عراق را تغییر نداده اند.

این مصوبه مختص تعیین مرزهای زمینی بوده و نه مرزهای آبی؛ مرزهای آبی همچنان تعیین نشده اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

هدف از شایعه ها پیرامون مسائل مرزی با کویت باج گیری سیاسی است

هدف از شایعه ها پیرامون مسائل مرزی با کویت باج گیری سیاسی است