مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 مرداد 1402 ساعت 20:102023-08-13اقتصادي

توضیحات مدیر ستاد ترویج احکام در مورد حکم شرعی وام اربعین+ صوت


بر مکلفین جایز نیست که بخواهند پولی را پرداخت کنند که وامی را بگیرند، بانک هم هفت میلیون و نیم پرداخت می کند اما سود کلان 10 میلیون تومان را دریافت می کند و در این زمینه خدمتی به زائران اربعین انجام نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از قم، حجت الاسلام وحیدپور در مورد حواشی مطرح شده پیرامون وام اربعین اظهار کرد: اخیرا اعلام شده که قرار است برای زائران اربعین به مبلغ 10 میلیون تومان وام پرداخت شود، مشروط بر اینکه افراد مبلغ دو و نیم میلیون تومان را به بانک بدهند، نخستین نکته که مورد توجه بانک است این است که بانک وام را می دهد و می گوید مرابحه است و اشکال شرعی ندارد که ما در مورد این هم بحث داریم اما نکته دوم به وام گیرندگان بر می گردد.

وی اضافه کرد: اصل باز کردن حساب چون مشروط بر این وام است و به عبارتی قرض با شرط اضافه است یعنی ما پول را به بانک می دهیم مشروط بر اینکه به ما وام بدهد، درست نیست.

مدیر ستاد ترویج احکام کشور عنوان کرد: بر مکلفین جایز نیست که بخواهند پولی را پرداخت کنند که وامی را بگیرند، بانک هم هفت میلیون و نیم پرداخت می کند اما سود کلان 10 میلیون تومان را دریافت می کند و در این زمینه خدمتی به زائران اربعین انجام نشده است و افراد باید برای تامین هزینه سفر اربعین به دنبال راهکارهای دیگر باشند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توضیحات مدیر ستاد ترویج احکام در مورد حکم شرعی وام اربعین+ صوت

توضیحات مدیر ستاد ترویج احکام در مورد حکم شرعی وام اربعین+ صوت