مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 09:302023-07-24اقتصادي

کشت «افدرا» در کمین ایران


مطالعه مؤسسه ODI نشان داده در استان نیمروز افغانستان در مرز ایران از نظر تناژ، متامفتامین بیشتر از تریاک تولید و جا به جا می شود و صنعت مت، با سرعت سرسام آور در این مناطق در حال رشد است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سال ها است که کشت خشخاش در افغانستان بلای جان جوانان کشور شده و امروز اعتیاد یکی از معضلات اجتماعی ما به شمار می رود.

تغییر کشت از خشخاش به گیاه مخدر دیگر تغییر سیاستی است که به موضوع اعتیاد در ایران بیشتر دامن می زند.

این گفت و گو به چگونگی سازگاری کشاورزان افغان برای بقا، در مواجهه با چالش های محیطی و سایر چالش های اجتماعی اقتصادی می پردازد؛ باید گفت به طور سنتی، افغانستان بزرگترین تولید کننده تریاک در جهان است و 80 درصد تقاضای جهانی را تأمین می کند.

برای چندین دهه، افغانستان، بر بازار جهانی تریاک به عنوان قطب اصلی کشت و قاچاق تسلط داشته با این حال، پس از ممنوعیت تریاک در ایران، هند و ترکیه تولید به طور کامل در دهه 70 میلادی این وظیفه به افغانستان منتقل شد تا اینکه در سال 1989، تریاک به صادرات اصلی افغانستان تبدیل شد و این کشور یک سوم تریاک جهان را تأمین می کرد.

در ادامه درباره وضعیت صادرات بخش کشاورزی افغانستان و تغییر رویکرد این کشور از خشخاش به سایر گیاهان برای مواد مخدر گفت و گویی با حسین شیرزاد، کارشناس و تحلیل گر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشت «افدرا» در کمین ایران

کشت «افدرا» در کمین ایران