مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 11:052023-07-31اقتصادي

اهدای خون در زنجان 10 درصد افزایش یافت


مدیرکل انتقال خون استان زنجان از افزایش 10 درصدی مراجعان به این مرکز خبر داد و گفت: در روزهای تاسوعا و عاشورا 517 نفر خون اهدا کردند.

- سیامک اسدی در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار کرد: در روزهای تاسوعا و عاشورا 517 نفر موفق به اهدای خون شدند و با توجه به حجم بالای مراجعان به قدر نیاز خون گیری انجام شد و باقی مراجعان نوبت دهی شدند و تا پایان ماه صفر می توانند به مرکز انتقال خون مراجعه کنند.

وی ابراز کرد: اقدام به نوبت دهی مراجعان چند حسن دارد که از جمله آن ها می توان به دسترسی دائم به خون کافی در همه طول سال و فرهنگسازی برای اهدای خون مستمر، آگاهانه و برنامه ریزی اشاره کرد.

مدیرکل انتقال خون استان زنجان ادامه داد: علاوه براین از فرآورده های خونی در نظام درمان به نحو اصولی استفاده و از ضایعات جلوگیری می شود.

وی با اشاره به اینکه فرآورده های مصرف نشده عوارض زیست محیطی دارد، بیان کرد: با اهدای خون با برنامه و آگاهانه عوارض زیست محیطی نیز کاهش می یابد.

اسدی با اشاره به افزایش 10 درصدی مراجعان در محرم امسال نسبت به سال گذشته عنوان کرد: از ابتدای سال تا کنون علاوه بر تأمین 100 درصدی نیاز استان، بیش از 3 هزار واحد فرآورده های خونی به شبکه ملی خون رسانی کشور کمک شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اهدای خون در زنجان 10 درصد افزایش یافت

اهدای خون در زنجان 10 درصد افزایش یافت