مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 16:252023-08-22اقتصادي

مرمت و احیای 44رشته قنات در سبزوار


معاون سازمان و مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون 44 رشته قنات با اعتبار یکصد میلیارد ریال در سبزوار مرمت و احیاء شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مشهد، علی اصغر امانیان، صبح امروز سی و یکم مرداد ماه در همایش علمی و ترویجی آشنایی با روش های نوین احداث استخرهای کشاورزی اظهار کرد: قنات ها  از منابع پایدار آب در بخش کشاورزی بوده که مرمت و احیای آن ها  نقش موثری در اقتصاد کشاورزی و رونق اشتغال و تولید دارد.

وی افزود: در همین راستا احیای قنات ها راهی برای گذر از بحران خشکسالی است که این موضوع در سبزوار به طور جدی پیگیری می شود.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان سبزوار بیان داشت: از ابتدای سال جاری تاکنون 44 رشته قنات با اعتبار یکصد میلیارد ریال در سبزوار مرمت و احیاء شد.

امانیان اضافه کرد: یک چهارم آب کشاورزی این شهرستان از قنات ها تامین می شود و سبزوار دارای هزار و 12 رشته قنات به طول هزار و 155 کیلومتر و آبدهی چهار هزار و 800 لیتر در ثانیه است.

 وی در ادامه با اشاره به اجرای کانال بتنی انتقال آب کشاورزی به طول 15 کیلومتر اضافه کرد: همچنین در این مدت  در سطح 27هکتار از اراضی کشاورزی شیوه های نوین آبیاری اجرا گردید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرمت و احیای 44رشته قنات در سبزوار

مرمت و احیای 44رشته قنات در سبزوار