مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 06:502023-07-25بين الملل

سودان در یک قدمی فروپاشی قرار دارد


اگر جامعه بین المللی می خواهد در سودان از فروپاشی فاجعه بار جلوگیری کند، قدرت های پیشرو جهانی و منطقه ای باید از اتلاف وقت با بیانیه های شفاهی خوب و ابراز حمایت خودداری کنند و برای از بین بردن تهدید نیروی پشتیبانی سریع اقدامی معنادار انجام دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، ناآرامی ها در سودان پایان ندارد و جنگ داخلی در این کشور میان ارتش و شورشیان صدمین روز خود را پشت سر گذاشت.

الجزیره در تازه ترین گزارش به قلم عبدالوهاب افندی، استاد سیاست در مؤسسه تحصیلات تکمیلی دوحه درباره وضعیت داخلی سودان و تبعات این وضع در سطح بین المللی می نویسد: در نتیجه یک سری درگیری های خونین، رهبری بد، فساد بومی، دوره های طولانی انزوای کامل بین المللی و آسیب پذیری مزمن اقتصادی، سودان برای دهه ها در ادبیات دانشگاهی و گزارش های رسانه ای به عنوان یک دولت شکست خورده یا شکننده طبقه بندی شده است.

به عنوان مثال، صندوق برای صلح سودان را هر سال از زمان راه اندازی خود در سال 2006 در میان 10 کشور شکننده یا شکست خورده جهان قرار داده است (و برای 12 سال متوالی آن را در بین پنج کشور برتر در این لیست قرار داده است).

با این وجود، تا حد زیادی به لطف انعطاف پذیری و عزم مردم سودان برای دستیابی به دموکراسی واقعی، این کشور همیشه موفق شده از فروپاشی کامل دولت و سقوط به سوی هرج و مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سودان در یک قدمی فروپاشی قرار دارد

سودان در یک قدمی فروپاشی قرار دارد