مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 20 مرداد 1402 ساعت 17:552023-08-11پزشكي

بهترین زمان برای نوشیدن آب/ 11 مورد که باید بدانید


دکتر «امیلی لیمینگ»، متخصص ارشد تغذیه در این رابطه می گوید: آب بیش از نیمی از وزن بدن ما را تشکیل می دهد، بنابراین برای حفظ سلامت بدن بهتر است به آن آب کافی برسانیم.

- ایسنا نوشت : یافته های پزشکی حکایت از آن دارد که حجم زیادی از بدن انسان را آب تشکیل می دهد و بسیاری از فعالیت های حیاتی بدن و کارکرد درست اندام ها نیز به مصرف آب کافی بستگی دارد.

دکتر امیلی لیمینگ ، متخصص ارشد تغذیه در این رابطه می گوید: آب بیش از نیمی از وزن بدن ما را تشکیل می دهد، بنابراین برای حفظ سلامت بدن بهتر است به آن آب کافی برسانیم.

حتی کاهش اندک سطح آب بدن باعث سردرد، خشکی دهان و سرگیجه می شود و در طولانی مدت احتمال دارد به عفونت دستگاه ادراری و سنگ کلیه بینجامد.

در ادامه این مطلب به طور خاص توصیه شده که در برخی مواقع و شرایط، نوشیدن آب می تواند برای بدن مفیدتر باشد از جمله: وقتی احساس گرسنگی را با تشنگی اشتباه می گیریم بیشتر مردم مواقعی هست که به نظرشان می رسد گرسنگی شروع شده است و متوجه نمی شوند که واقعا تشنه هستند.

مغز، این محرک ها را یکسان تشخیص می دهد.

بنابراین قبل از شروع غذا خوردن، ابتدا مقداری آب بنوشید، سپس چند دقیقه فرصت دهید تا ببینید که آیا میل به غذا خوردن را برطرف می کند یا خیر.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بهترین زمان برای نوشیدن آب/ 11 مورد که باید بدانید

بهترین زمان برای نوشیدن آب/ 11 مورد که باید بدانید