مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 مرداد 1402 ساعت 10:102023-08-05اجتماعي

فالوده کرمانی معجونی برای روزهای داغ تابستان


در این روزهای گرم تابستان شما را به یک کاسه فالوده کرمانی دعوت می کنیم، معجونی که هم رفع عطش می کند و هم ضد گرمازدگی است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از کرمان، در این روزهای گرم تابستانی که می توان در هوای آتشینش نیمرو درست کرد و املت پخت، شما را به یک کاسه فالوده کرمانی دعوت می کنیم.

مواد تشکیل دهنده آن، هم رفع عطش است و هم از گرمازدگی جلوگیری می کنند.

فالوده کرمانی به اندازه تاریخ یخدان هایش قدمت دارد و هنوز هم با وجود یخچال ها، فریزرها و دم ودستگاه های مدرن، همچنان انتخاب اول مردم کرمان بوده و همه را در روزهای گرم به سمت خودش می کشاند.

 فالوده کرمانی میراث ما است فالوده کرمانی میراث ما است، همین نشاسته هایی که مانند مروارید درون مایع خنک و شیرین و طعم دار می درخشند، پشتوانه تاریخی دارند، وقتی به شکوه سازه مخروطی شکل مویدی نگاه می کنیم و به تاریخ صفویه وصل می شویم، از قرن ها عبور کرده و مستقیم به درون چاله یخ آن افتاده و گاری هایی را می بینیم که دور تا دور آن حلقه زده و مردم را به صرف یک خوردنی خنک و دلچسب دعوت می کنند.

کرمان این پل را هنوز هم حفظ و حتی آن را به خوبی تقویت کرده است، سالها گذشته، جامعه مدرن شده و به تبع آن دسرها و نوشیدنی ها هم متنوع و رنگارنگ شده اند اما مردم کرمان همچنان به سمت خوراکی بومی و محلی خودشان می روند و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فالوده کرمانی معجونی برای روزهای داغ تابستان

فالوده کرمانی معجونی برای روزهای داغ تابستان