مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 11:052023-08-22اجتماعي

بزرگترین سنگ نوشته جهان در مسیر تردد زوار اربعین


 این روزها که زوار اربعین حسینی برای رسیدن به اجتماع بزرگ حسینیان در کربلای معلا، دل به جاده های منتهی به این خاک مقدس زده اند، یکی از قدیمی ترین و باستانی ترین گذرگاه های تاریخی دنیا بر سر راه بخشی از زوار قرار گرفته است.

- ایسنا/کرمانشاه  این روزها که زوار اربعین حسینی برای رسیدن به اجتماع بزرگ حسینیان در کربلای معلا، دل به جاده های منتهی به این خاک مقدس زده اند، یکی از قدیمی ترین و باستانی ترین گذرگاه های تاریخی دنیا بر سر راه بخشی از زوار قرار گرفته است.

  به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، در 25 کیلومتری شرق شهر کرمانشاه، در مسیر شاهراه باستانی سرزمین پارس به بین النهرین، اثری تاریخی قرار گرفته که یکی از شاخص ترین محوطه های باستانی دنیاست که عظمت و شکوه تاریخ ایران زمین را به رهگذاران نشان می دهد و زواری اربعین حسینی هم که در این روزها از این مسیر عبور می کنند، می توانند این زیبایی و عظمت را به چشم خود ببیند.

کتیبه جهانی بیستون اثری مربوط به 2500 سال قبل است که توسط داریوش هخامنشی در مسیر یکی از اصلی ترین جاده های ارتباطی بین سرزمین پارس و بین النهرین واقع شده و هرساله در ایام اربعین حسینی زوار زیادی از کنار این اثر باستانی عبور می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بزرگترین سنگ نوشته جهان در مسیر تردد زوار اربعین

بزرگترین سنگ نوشته جهان در مسیر تردد زوار اربعین