مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 28 مرداد 1402 ساعت 17:052023-08-19بين الملل

کاهش تعداد دانشگاه های ایرانی در رتبه بندی وبومتریکس/سقوط 49 پله ای دانشگاه امیرکبیر


در آخرین نتایج «وبومتریکس» 440 مؤسسه ایرانی در فهرست 30 هزار مؤسسه این پایگاه حضور دارند که نشان دهنده این است که تعداد مؤسسات ایرانی حاضر در نظام رتبه بندی وبومتریکس کاهش یافته است.

- در آخرین نتایج وبومتریکس 440 مؤسسه ایرانی در فهرست 30 هزار مؤسسه این پایگاه حضور دارند که نشان دهنده این است که تعداد مؤسسات ایرانی حاضر در نظام رتبه بندی وبومتریکس کاهش یافته است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، هدف کلیدی از انتشار رتبه بندی وبومتریکس یا رتبه بندی وب دانشگاه ها، نه تنها رتبه بندی وبگاه ها، بلکه بهبود انتشارات وبی است و آزمایشگاه سایبرمتریکس ، هر سال در ماه های ژانویه و ژوییه دو ویرایش از نظام وبومتریکس منتشر می کند.

در ویرایش پیشین این نظام رتبه بندی 457 مؤسسه ایرانی حضور داشتند و در آخرین ویرایش این نظام رتبه بندی 17 مؤسسه ایرانی از این رتبه بندی خارج شده اند.

پیش از این، در مرداد ماه 1401 نیز تعداد مؤسسات ایرانی در فهرست وبومتریکس کاهش چشمگیر بیش از 33 درصدی داشت و این کاهش با شیب کم تر ادامه دارد.

از نخستین اهداف این نظام رتبه بندی پشتیبانی از دسترسی آزاد، دسترسی الکترونیکی به انتشارات علمی و دسترسی به دیگر منابع دانشگاهی است.

تأثیر (یا رؤیت پذیری)، دسترسی (یا شفافیت/ باز بودن) و سرآمدی (پژوهش) سنجه هایی هستند که وبومتریکس برای ارزیابی وبگاه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش تعداد دانشگاه های ایرانی در رتبه بندی وبومتریکس/سقوط 49 پله ای دانشگاه امیرکبیر

کاهش تعداد دانشگاه های ایرانی در رتبه بندی وبومتریکس/سقوط 49 پله ای دانشگاه امیرکبیر