مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 09:002023-07-31پزشكي

چندین فایده برای اهدای خون که نمی دانستید


مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: برخلاف تصور، زنان با اهدای خون کم خونی نمی گیرند چراکه اگر این پیش بینی در مورد آن ها وجود داشته باشد، کارشناسان اهدای خون اجازه اهدای خون نمی دهند.

- ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی گفت: برخلاف تصور، زنان با اهدای خون کم خونی نمی گیرند چراکه اگر این پیش بینی در مورد آن ها وجود داشته باشد، کارشناسان اهدای خون اجازه اهدای خون نمی دهند.

کامبیز مهدی زاده در گفت وگو با ایسنا در خصوص فواید اهدای خون، اظهار کرد: فایده نخست اهدای خون، کاهش خطر ابتلا به بیماری قلبی است و محققان دریافته اند که نزدیک به 88 درصد از مجموع اهدا کنندگان خون، کمتر احتمال دارد که به حمله قلبی دچار شوند و نزدیک به 33 درصد کمتر در معرض ابتلا به هر نوع از بیماری های قلبی عروقی هستند.

وی بیان کرد: مزیت اهدای خون، به عنوان انجام آزمایش های دوره ای پزشکی برای فرد اهدا کننده بوده و پیش از اهدای خون، لازم است فرد آزمایش هایی انجام دهد تا برخورداری از شرایط این کار در او تایید شود، در نتیجه سطح هموگلوبین، نبض و فشارخون اهداکننده ارزیابی می شود.

مدیرکل انتقال خون خراسان جنوبی یادآور شد: اهدای خون مستمر سبب افزایش ضریب امنیت و سلامت خون شده زیرا در هر بار اهدا مشاوره انجام و کلیه آزمایشات غربالگری بر روی خون اهدا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چندین فایده برای اهدای خون که نمی دانستید

چندین فایده برای اهدای خون که نمی دانستید