مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 14:002023-08-08اقتصادي

تغییرات اقلیمی و مداخلات انسانی حجم آب دریاچه ارومیه را کاهش داد


دبیر کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه با بیان اینکه نجات دریاچه ارومیه از دغدغه های اصلی دولت سیزدهم است، گفت: تغییرات اقلیمی و مداخلات انسانی حجم آب دریاچه را کاهش داده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، محمدصادق معتمدیان ظهر سه شنبه در برنامه زنده سلام تهران شبکه پنج با اشاره به نقش تغییرات اقلیمی و افزایش دما و مصرف آب در بروز شرایط کنونی دریاچه ارومیه افزود: کاهش نزولات آسمانی در چند سال اخیر و کاهش قابل توجه ذخیره برف در سال گذشته، موجب کاهش حجم آب ورودی به دریاچه ارومیه شده است.

وی از تلاش کارگروه ملی احیای دریاچه ارومیه برای تغییر الگوی کشت و استفاده از روش های نوین آبیاری در حوضه آبریز این دریاچه خبر داد و اظهار کرد: توسعه بخش کشاورزی، کاشت محصولات پُر آب بر و احداث 75 هزار چاه غیرمجاز در سال های گذشته مصرف آب در حوضه دریاچه ارومیه را افزایش داده که نیازمند اصلاح وضعیت موجود و برخورد با برداشت های غیرمجاز هستیم.

معتمدیان به نگاه علمی دولت سیزدهم درباره احیای دریاچه ارومیه نیز اشاره کرد و ادامه داد: با تداوم، بروزرسانی و تکمیل طرح ها و برنامه های تدوینی دولت های قبلی در خصوص احیای دریاچه ارومیه، سال گذشته شاهد افتتاح بزرگترین پروژه زیست محیطی منطقه و انتقال آب کانی سیب به این دریاچه بودیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییرات اقلیمی و مداخلات انسانی حجم آب دریاچه ارومیه را کاهش داد

تغییرات اقلیمی و مداخلات انسانی حجم آب دریاچه ارومیه را کاهش داد