مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 مرداد 1402 ساعت 16:452023-08-07بين الملل

کشته شدن 45 عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، رسانه های سومالی اعلام کردند که در عملیات نظامی مشترک ارتش این کشور و شرکای بین المللی آن 45 نفر از اعضای گروه تروریستی الشباب از جمله 10 سرکرده مهم آن در ایالت «هرشبلی» واقع در مرکز سومالی کشته شدند.

- منابع سومالیایی از کشته شدن 45 عضو گروه تروریستی الشباب از جمله 10 سرکرده مهم آن در مرکز این کشور خبر دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری دانشجو، رسانه های سومالی اعلام کردند که در عملیات نظامی مشترک ارتش این کشور و شرکای بین المللی آن 45 نفر از اعضای گروه تروریستی الشباب از جمله 10 سرکرده مهم آن در ایالت هرشبلی واقع در مرکز سومالی کشته شدند.

گروه تروریستی الشباب که از لحاظ گرایشات فکری وابسته به القاعده است در سال 2004 اعلام موجودیت کرد و از آن زمان تاکنون دولت سومالی درگیر مبارزه با این گروه است.

خبرگزاری سومالی (صونا) با اعلام این خبر به هویت شرکای بین المللی اشاره ای نکرد، اما ارتش سومالی جولای 2022 آغاز عملیات نظامی برای آزادسازی کشور از اشغال این گروه تروریستی را با پشتیبانی هوایی فرماندهی نظامی آمریکا در آفریقا (افریکام) اعلام کرده بود؛ بنابراین گزارش، این عملیات نظامی 5 آگوست جاری (14 مرداد) در منطقه قوب یاحاس واقع در فاصله 80 کیلومتری جنوب شهر پولو بردی استان هیران انجام شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشته شدن 45 عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی

کشته شدن 45 عضو گروه تروریستی «الشباب» در سومالی