مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 08:052023-08-21اجتماعي

داستان غمبار یک رود


آلودگی های زیست محیطی در فارس گریبان زیباترین رودخانه این استان را گرفته و آن را از خط قرمز عبور داده و به مرحله بحران رسانده است؛ رودی که زمانی حیات بخش و مایه آبادانی و رونق بود، - ایسنا/فارس آلودگی های زیست محیطی در فارس گریبان زیباترین رودخانه این استان را گرفته و آن را از خط قرمز عبور داده و به مرحله بحران رسانده است؛ رودی که زمانی حیات بخش و مایه آبادانی و رونق بود، امروز به کانالی مملو از زباله و فاضلاب بدل شده و بوی تعفن هر جانداری را از پیرامونش می گریزاند.

کُر؛ همان رود پُرآوازه فارس، زمانی تامین کننده آب شرب و کشاورزی صدها روستا و ده ها شهر بود و حیات را با خود حمل می کرد؛ حالا، در نقطه انتهایی مسیر، مملو از حجم عظیمی پساب و زباله شده و زیر سایه کم توجهی، بحران زیست محیطی دیگری را در گوشه ای از فارس رقم زده است.

یک فعال محیط زیست در این خصوص به ایسنا گفت: رودخانه کرُ، از محل بارش های مناسب در ارتفاعات زاگرس، شکل گرفته و مسیر آبی طبیعی بوده که با گذر از جلگه های حاصلخیز، در نهایت تالاب های طشک، بختگان و کمجان را سیراب می کرد.

سیروس زارع با اذعان بر وجود تنوع عارضه های طبیعت در مسیر این رودخانه که موجب شکل گیری منحصر به فردترین غنای زیستی در بستر و پیرامون آن شده بود، گفت: حوضه ی آبی این رودخانه بالغ بر 20 درصد از استان


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان غمبار یک رود

داستان غمبار یک رود