مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 27 مرداد 1402 ساعت 09:552023-08-18اقتصادي

برخی سازه های غیرمجاز گزارش نمی شود


وقتی ساختمان در شرایط غیرمجاز ساخته می شود طبعا به دلیل سرعت عمل و به خاطر دور زدن قانون، بنا از استحکام و استاندارد لازم برخوردار نیست و ضوابط کاملا زیر پا گذاشته می شود.

- این جاست که آسیب پذیری ساختمان بالا می رود.

حسن محتشم در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: حوادثی مثل فروریزش ساختمان که در سال های اخیر افزایش یافته معمولا از کم کاری چند دستگاه نشأت می گیرد.

در مناطقی که ساخت و ساز ممنوع است و شهرداری مجوز نمی دهد بعضا به دلایلی مثل طمع اقتصادی یا نیاز افراد به سرپناه شاهد این هستیم که بناهایی احداث می شود و معمولا شهرداری برای تخریب ورود می کند.

با وجود این که ماموران شهرداری، سرپرست ماموران یا به اصطلاح نایب شهرداری در تمام خیابان ها حضور دارند و بناها را رصد می کنند یکدفعه می بینیم که یک ساختمان احداث می شود و گزارش نشده است.

بیشتر بخوانید لزوم تشکیل کمیته حقیقت یاب برای بررسی حادثه خلازیر عضو هیات رییسه انجمن انبوه سازان استان تهران تاکید کرد: ساخت و ساز تابع قوانینی تحت عنوان مبحث مقررات ملی ساختمان است و سازمان نظام مهندسی نقش مجری این مبحث را دارد که بعضا به وظیفه ی خود به درستی عمل نمی کند.

به گفته محتشم، سازمان نظام مهندسی اذعان دارد که ابتدا تا انتهای مراحل احداث بنا به چهار تا پنج گزارش ختم می شود و مسئولیت ناظ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برخی سازه های غیرمجاز گزارش نمی شود

برخی سازه های غیرمجاز گزارش نمی شود