مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 08:452023-07-29اقتصادي

عطر خوش برنج ایرانی در شالیزارهای لاهیجان پیچید


ساقه های طلایی برنج در بیش از 80 درصد شالیزارهای این شهرستان در مرحله رسیدن بوده و در لاهیجان عطر برنج پیچیده است.

- ایسنا/گیلان مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان گفت: ساقه های طلایی برنج در بیش از 80 درصد شالیزارهای این شهرستان در مرحله رسیدن بوده و در لاهیجان عطر برنج پیچیده است.

گودرز کمال پور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه وضعیت شالیزارهای لاهیجان خوب است، اظهار کرد: در 80 درصد شالیزارهای این شهرستان محصول در مرحله رسیدگی قرار دارد و به زودی برداشت برنج به طور رسمی انجام خواهد شد.

وی افزود: به طور میانگین 60 هزار تن برنج سفید در شهرستان لاهیجان تولید می شود که بسیار با کیفیت است و همانند چای لاهیجان طعم بسیار عالی دارد.

کمال پور ادامه داد: مشکلی در شالیزارها وجود ندارد و تنها دغدغه شالیکاران در مورد برنج، فروش نرفتن بخشی از محصول سال گذشته است که به زودی با اجرای خرید تضمینی برطرف خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: همه تلاش ما این است که کشاورزان درآمد مناسبی از تولید برنج به دست آورند و برای تحقق این امر علاوه بر ارتقای کاشت و برداشت مکانیزه برنج، برای مدرن سازی کارخانه های شالیکوبی اقداماتی انجام شده است.

مدیر جهاد کشاورزی لاهیجان افزود: به روز رسانی کارخانه های شالیکوبی موجب کاهش ضایعات برنج و در نهایت افزایش درآمد شالیکاران می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عطر خوش برنج ایرانی در شالیزارهای لاهیجان پیچید

عطر خوش برنج ایرانی در شالیزارهای لاهیجان پیچید