مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 7 مرداد 1402 ساعت 10:352023-07-29پزشكي

شناسایی 120 بیمار مبتلا به هموفیلی در منطقه کاشان


سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی و تشکیل پرونده برای 120 بیمار مبتلا به هموفیلی در منطقه کاشان خبر داد.

- ایسنا/اصفهان سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان از شناسایی و تشکیل پرونده برای 120 بیمار مبتلا به هموفیلی در منطقه کاشان خبر داد.

عباس آزادی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیماران خاص در منطقه کاشان که در سامانه مدیریت بیماری های نادر وزارت بهداشت ثبت نام کرده اند به رقم یک هزار و 67 نفر رسیده که 35 بیمار تالاسمی، 600 نفر مبتلا به ام اس، 300 بیمار دیالیز خونی و صفاقی و 12 نفر نیز بیمار متابولیک و بال پروانه ای هستند.

وی با اشاره به نام گذاری هفته اول مرداد به عنوان هفته حمایت از بیماران هموفیلی، افزود: هموفیلی یک اختلال در انعقاد خون است که انتقال آن به صورت ارثی و وابسته به جنس بوده و بیشتر در آقایان بروز می کند.

سرپرست معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کاشان، تصریح کرد: بیماری هموفیلی می تواند ندرتاً به صورت اکتسابی در بزرگ سالی نیز به خصوص در خانم ها و بعد از زایمان در افراد مسن و یا در زمینه بدخیمی ها مشاهده شود که به علت ماهیت خونریزی دهنده بیماری هموفیلی، خونریزی در ارگان های مختلف بدن بروز می کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 120 بیمار مبتلا به هموفیلی در منطقه کاشان

شناسایی 120 بیمار مبتلا به هموفیلی در منطقه کاشان