مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 مرداد 1402 ساعت 13:552023-08-14دانش

تضعیف پیام نور با تجارب گذشته و رویکردهای بین المللی منافات دارد


رییس پژوهشکده آموزش باز و از دور دانشگاه پیام نور گفت: تضعیف دانشگاه پیام نور با تجارب گذشته و رویکردهای بین المللی منافات دارد.

- دکتر بهمن زندی، رییس پژوهشکده آموزش باز دانشگاه پیام نور در گفتگو با خبرنگار مهر خواستار توجه بیشتر به نقش بی بدیل دانشگاه پیام نور در آموزش عالی ایران شد.

وی افزود :در دهه 50 خورشیدی پس از مطالعات فراوان و نیاز سنجی و امکان سنجی، دانشگاهی با نام دانشگاه آزاد ایران (open university ) تاسیس شد که حاصل آن شد برنامه ای مدون آموزش باز و از راه دور در خدمت توسعه اجتماعی - اقتصادی و تالیف کتاب های درسی استاندارد و منابع آموزشی چند رسانه ای جهت تربیت دانشجویانی که امکان حضور تمام وقت در دانشگاه های مرسوم نداشتند.

رییس پژوهشکده آموزش باز و از دور دانشگاه پیام نور افزود: پس از پیروزی انقلاب اسلامی دانشگاه منحل و بخشی از آن با دانشگاه شهید بهشتی و بخش دیگر با دانشگاه تازه تاسیس علامه طباطبایی ادغام شد، در سال 1367، دولت وقت به این نتیجه رسید که وجود دانشگاه باز (open) در ایران ضروری است که نتیجه آن تاسیس دانشگاه پیام نور بود.

وی یادآورشد: اکنون پس از 35 سال بار دیگر به دلایل واهی مانند نیاز دانشگاه های دیگر به ساختمان های دانشگاه پیام نور ، زمزمه تضعیف تنها دانشگاه باز ایران به گوش می رسد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تضعیف پیام نور با تجارب گذشته و رویکردهای بین المللی منافات دارد

تضعیف پیام نور با تجارب گذشته و رویکردهای بین المللی منافات دارد