مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 مرداد 1402 ساعت 10:352023-08-08فرهنگي

اتفاقا ما فروید را نقد می کنیم!


مهرداد کورش نیا که این روزها مشغول آماده سازی نمایش «زیگموند» است، می گوید که در این نمایش نگاهی منتقدانه به زیگموند فروید، پدر علم روانکاوی دارد.

- مهرداد کورش نیا که این روزها مشغول آماده سازی نمایش زیگموند است، می گوید که در این نمایش نگاهی منتقدانه به زیگموند فروید، پدر علم روانکاوی دارد.

این نمایشنامه نویس و کارگردان درباره تازه ترین نمایش خود که قرار است در تماشاخانه ایرانشهر روی صحنه برود، به ایسنا گفت: سعی کردیم نمایش زیگموند اثری بینارشته ای بین تئاتر و روانشناسی باشد در عین اینکه به نوعی معرفی فروید هم هست.

او با تاکید بر اینکه این نمایش نگاهی کاملا منتقدانه به فروید و افکار او دارد، اضافه کرد: فرم و مضمونی که برای این نمایش انتخاب کرده ایم، به مباحث خود فروید یعنی ناخودآگاه و رویاها و کابوس ها نزدیک است.

کورش نیا درباره مخاطبان این اثر نمایشی نیز توضیح داد: تماشاگران ما عموم مردم هستند.

در عین اینکه این نمایش به روانشناسی توجه دارد ولی اثری دراماتیک است که برای آن زبانی روان و شخصیت ها و وقایعی ملموس انتخاب کرده ایم ضمن اینکه داستان به شکل کاملا کلاسیک و ارسطویی در آن وجود دارد اما درون کار، متناسب با ساختار رویا و ناخودآگاه، برش هایی سورئال و اکسپرسیونیستی داریم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اتفاقا ما فروید را نقد می کنیم!

اتفاقا ما فروید را نقد می کنیم!