مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 2 مرداد 1402 ساعت 17:102023-07-24اجتماعي

حفارها به کاهدان زدند؟


حفاران و گنج یاب ها پیش از باستان شناسان، ساختمان قدیمی راه آهن گرمدره را جسته اند، اما باستان شناسان می گویند گودال حفارها به دیواره بتنی خورده و این ساختمان هم قدمت تاریخی ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، فرزان احمدنژاد ـ سرپرست کاوش اضطراری بافت تاریخی گرمدره ـ در این باره گفت: به منظور کاوش اضطراری در بافت تاریخی گرمدره با مجوز صادره از پژوهشگاه میراث فرهنگی، از محل یادشده بازدید و در بررسی اولیه مشخص شد که حفاران غیرمجاز در دو اتاق بخش شرقی بنای قدیمی راه آهن گرمدره اقدام به حفاری کرده اند و در دو اتاق گودال هایی کنده شده که در اتاق شرقی این بنا، گودال حفاری غیرمجاز به دیواره بتنی در زیر زمین برخورد کرده است.

اکنون باستان شناسان با توجه به نبود لایه های تاریخی و نهشته های باستان شناختی در محدوده مورد بررسی، اعلام کردند که ساختمان راه آهن گرمدره دارای قدمت تاریخی و باستانی نبوده است.

سرپرست کاوش اضطراری بافت تاریخی گرمدره همچنین اظهارکرد: ساختمان راه آهن گرمدره با توجه به نوع مصالح بین 60 تا 70 سال قدمت دارد و پلان بنا مستطیلی سفید و مصالح آن آجر، ملات سیمان و تیرهای چوبی در سقف است.

احمدنژاد افزود: این بنا دارای پنج اتاق و طبق بررسی های میدانی آخرین کاربری آن سوزن بانی بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حفارها به کاهدان زدند؟

حفارها به کاهدان زدند؟