مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 30 مرداد 1402 ساعت 13:102023-08-21اقتصادي

آنچه حیات تالاب بوجاق را تهدید می کند


رییس اداره تالاب های محیط زیست گیلان گفت: آنچه در حال حاضر تهدید جدی برای حفظ و حیات تالاب بین المللی پارک ملی بوجاق محسوب می شود نوسانات سطح دریای خزر است که نسبت به گذشته از سطح و عمق آن کاسته و نکته مهم، - بهره برداری خردمندانه از تالاب ها است و اگر به آن نقطه رسیدیم، برنده و موفق هستیم.

عباس عاشوری امروز در حاشیه کارگاه تدوین برنامه مدیریت جامع زیست بومی تالاب بین المللی بوجاق در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: آنچه که در حال حاضر تهدید جدی برای حفظ و حیات تالاب بین المللی پارک ملی بوجاق محسوب می شود نوسانات سطح دریای خزر است که به شدت این تالاب همچنین تالاب لاگون و تالاب 22 بهمن را تحت تاثیر قرار داده و این باعث شده نسبت به گذشته از سطح و عمق آن کاسته شود.

وی افزود: در کنار این موضوع عواملی که در مورد تالاب بوجاق اثر گذار است افزایش حجم زیست توده گیاهان تالابی به ویژه در منطقه دشت علفزاری، زیستگاه پرنده های با ارزشی مثل انواع غاز است که از بین می رود.

عاشوری تصریح کرد: در کنار این مسئله شکار و صید بی رویه را به ویژه در رودخانه سفیدرود شاهد هستیم؛ همچنین چرای بی رویه دام در فصل بهار و تابستان برای علفزار را می توان نام برد؛ ورود سموم کشاورزی و پساب ها به بخش لاگون کیاشهر از دیگر مشکلات این تالاب است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آنچه حیات تالاب بوجاق را تهدید می کند

آنچه حیات تالاب بوجاق را تهدید می کند