مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 26 مرداد 1402 ساعت 15:452023-08-17سياسي

معرفی اولین خبرنگار ابرکوه بعد از 64 سال


نویسنده و پژوهشگر ابرکوهی، اولین خبرنگار ابرکوه که در اواخر دهه 30 و اوایل دهه 40 به فعالیت خبری می پرداخت را معرفی کرد.

- رحیم میرعظیم در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه خوشبختانه این خبرنگار 84 ساله هم اکنون در سلامتی کامل در ابرکوه زندگی می کند، اظهار داشت: از چند سال گذشته تاکنون تحقیقاتی را در مورد سابقه روزنامه نگاری در شهرستان ابرکوه آغاز کرده ام و آشنا شدن با این پیشکسوت رسانه ای یکی از دستاوردهای این پژوهش ها بود.

این نویسنده افزود: این فعال رسانه در انتهای دهه 30 و ابتدای دهه 40 به کار خبرنگاری در روزنامه های آن زمان مشغول بود.

محمدحسین بصیری که از خانواده اهل علم ابرکوه است و پدرش میرزاعلی آقا بصیری حدود 80 سال پیش به تدریس در مدارس ابرکوه اشتغال داشت، در زمینه شروع به کار خود اظهار داشت: تابستان یکی از سال های آخر دهه 1330 با مراجعه به نمایندگی روزنامه کیهان در شهر آباده درخواست خود را به تهران فرستادم.

وی عنوان کرد: سهمیه روزنامه من از تهران به آباده می آمد و با تنها اتوبوس ابرکوه - آباده به رانندگی مرحوم ذوالفقار اسلامی به دست من می رسید و برای 20 نسخه روزنامه ای که به دست من می رسید، حدود 15 اشتراک شامل افراد عادی و ادارات داشتم و روزنامه ها و نشریات کیهان و تعدادی دیگر از نشریات را در کیوسکی که در میدان امام حسین (ع


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معرفی اولین خبرنگار ابرکوه بعد از 64 سال

معرفی اولین خبرنگار ابرکوه بعد از 64 سال