مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 3 مرداد 1402 ساعت 08:252023-07-25سياسي

نقالی و تعزیه همچنان برای مردم جذاب است/ 5 دقیقه همراهی هم کافیست


حسین ظاهری نقال و پرده خوان با اشاره به اینکه نقالی و تعزیه خوانی همچنان برای مردم جذابیت دارد بیان کرد به دلیل تنوع قصه ها و مجالس مختلف مذهبی می توان 365 روز سال را به اجرای برنامه پرداخت.

- حسین ظاهری که در ویژه برنامه نوای عرشیان و مشق فرشیان به اجرای نقالی و پرده خوانی می پردازد درباره حضور در این برنامه به خبرنگار مهر گفت: بنده در این ویژه برنامه که به مناسبت ایام محرم در محوطه باز تئاترشهر برگزار می شود به اجرای نقالی و پرده خوانی می پردازم که در این نقالی ها داستان های عاشورایی مربوط به اهل بیت و شهدای کربلا، مقتل امام حسین (ع)، مقتل آقا ابوالفضل (س) و مضامینی از این دست که به حماسه عاشورا مرتبط هستند اجرا می شوند.

وی ادامه داد: در 7 روز اول محرم این برنامه اجرا می شود که آغاز آن با نواختن سنج و دمام و آیین عزاداری جنوب کشور است و بعد از آن اجراهای نقالی و پرده خوانی شروع می شود تا اذان مغرب و بعد از اذان نیز مجالس تعزیه برگزار می شوند.

البته در سه روزه پایانی دهه محرم یعنی هشتم، نهم و دهم محرم قبل از اذان مجالس تعزیه و بعد از آن اجراهای نقالی و پرده خوانی خواهد بود.

این نقال و پرده خوان درباره وضعیت هنرهای آیینی و دینی و محدود بودن اجراهای نقالی مذهبی عنوان کرد: سنت های نمایشی ما برآمده از کلان فرهنگ کهن ایران زمین است و د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نقالی و تعزیه همچنان برای مردم جذاب است/ 5 دقیقه همراهی هم کافیست

نقالی و تعزیه همچنان برای مردم جذاب است/ 5 دقیقه همراهی هم کافیست