مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 مرداد 1402 ساعت 07:202023-08-12اقتصادي

سیستان و بلوچستان توانمند درتولید نهال میوه های گرمسیری برای 13 استان کشور


رییس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید نهال میوه های گرمسیری برای 13 استان کشور را دارد.

- ایسنا/سیستان و بلوچستان رییس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان گفت: سیستان و بلوچستان ظرفیت تولید نهال میوه های گرمسیری برای 13 استان کشور را دارد.

حسینی در گفت وگو با ایسنا- افزود: نهالستان فرزادی با تولید بیش از هشتاد رقم انواع نهال میوه های گرمسیری و نیمه گرمسیری و گلهای تزیینی بزرگترین نهالستان میوه های گرمسیری در جنوب شرق کشور است که نقش موثری در توسعه و رونق باغات استان و استان های ساحلی کشور دارد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی استان در ادامه گفت: این نهالستان در زمینی به مساحت 10 هکتار و با تولید بیش از یک میلیون اصله انواع نهال میوه های گرمسیری، نیمه گرمسیری، سردسیری و نیمه سردسیری و گلهای تزیینی در سال، نقش موثری در توسعه باغات استان و حتی سیزده استان کشور دارد .

حسینی افزود: آب و هوای متنوع سیستان و بلوچستان زمینه را برای کشت انواع محصولات کشاورزی از جمله میوه های گرمسیری و سردسیری فراهم کرده به طوری که هم اینک از 80 هزار هکتار باغات استان 10 هزار و 700 هکتار آن به کشت انواع میوه های گرمسیری اختصاص دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سیستان و بلوچستان توانمند درتولید نهال میوه های گرمسیری برای 13 استان کشور

سیستان و بلوچستان توانمند درتولید نهال میوه های گرمسیری برای 13 استان کشور