مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 مرداد 1402 ساعت 15:552023-08-01اقتصادي

تخریب های معدون کاوی در شاهوار مایه تأسف است/ شاهوار منبع آب شرب


رییس سازمان محیط زیست بابیان اینکه حجم تخریب های معدن کاوی در شاهوار شاهرود مایه تأسف است، گفت: ضرورتی به انجام این همه تخریب و دست درازی به طبیعت بکر شاهوار نبود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، علی سلاجقه ظهر سه شنبه در حاشیه بازدید از محیط زیست شاهرود در گفت وگو با خبرنگاران، ضمن بیان اینکه بوکسیت از جمله مواد معدنی موجود در منطقه شاهوار است که برداشت آن توسط شرکت آلومینا جاجرم باعث بروز مشکلات زیست محیطی برای این منطقه شده است، ابراز داشت: در آخرین بازدید همه نقاط شاهوار کاملاً از نزدیک رؤیت شد که باید گفت حجم تخریب ها بسیار باعث تأسف است.

وی بابیان اینکه راهکارهای مناسبی پیش رو مجموعه صنعت و معدن و بخش خصوصی وجود داشت، بیان کرد: در بهره برداری از معدن شاهوار تاش می شد که استخراج و استحصال و انتقال به نحو مطلوب صورت گیرد.

رییس سازمان محیط زیست بابیان اینکه این حجم از تخریب برای یک منطقه بسیار حساس مانند شاهوار اصلاً ضرورت نداشته است، ابراز داشت: حساسیت شاهوار از آن رو که تأمین کننده آب شرب مردم شاهرود و مناطق همجوار است.

سلاجقه در ادامه تصریح کرد: متأسفانه منطقه تحت تأثیر جاده سازی بی نظم و بی رویه و تخریب طبیعت قرار گرفته است که شاید با کار ساده ای مانند زدن نقاله و تلکابین این اتفاقات رخ نمی داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تخریب های معدون کاوی در شاهوار مایه تأسف است/ شاهوار منبع آب شرب

تخریب های معدون کاوی در شاهوار مایه تأسف است/ شاهوار منبع آب شرب