مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 مرداد 1402 ساعت 11:452023-08-02اقتصادي

معادن از ظرفیت های بالقوه توسعه استان کردستان هستند


مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان گفت: یکی از پتانسیل های مهم در راستای توسعه کردستان استفاده از ظرفیت های بالقوه معادن استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیجار، بختیار خلیقی در ادامه بازدیدهای دوره ای از واحدهای صنعتی و تولیدی استان در راستای تحقق شعار سال مهار تورم، رشد تولید ، به صورت مشترک همراه با مدیرکل منابع طبیعی استان کردستان صبح امروز از معادن شاخص و صنایع معدنی شهرستان بیجار بازدید کرد و اظهار داشت: پهنه های معدنی و محدوده های اکتشافی از مهم ترین ظرفیت های توسعه اقتصادی استان هستند.

وی افزود: در حال حاضر واحدهای شرکت صنایع معدنی صبانور و شرکت صنایع معدنی کیمیامعادن سپاهان در شهرستان بیجار در زمینه تولید کنسانتره آهن هر کدام با ظرفیت تولید یک میلیون تن در سال در حال فعالیت هستند که فاز دوم هر یک از این شرکت ها در زمینه تولید گندله در حال انجام است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت کردستان اظهار کرد: شرکت صبا امید غرب خاورمیانه بیجار 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و در صورت اتمام عملیات احداث این واحد تولیدی، علاوه بر اشتغال 220 نفر به صورت مستقیم زمینه اشتغال هزار و 100 نفر نیز به صورت غیرمستقیم فراهم می شود.

خلیقی همچنین در حاشیه بازدید از معادن سنگ آهن و 2 واحد تولید کنسانتره در شهرستان بیجار نیز بیان کرد: محدوده های


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

معادن از ظرفیت های بالقوه توسعه استان کردستان هستند

معادن از ظرفیت های بالقوه توسعه استان کردستان هستند