مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 مرداد 1402 ساعت 01:152023-07-30بين الملل

مرد شماره یک مالی آمریکا در لبنان پس از 30سال از قدرت کنار می رود


در حالی که سایه بحران سیاسی و اقتصادی بر سر لبنان ادامه دارد، رییس بانک مرکزی که متهم به پرونده های بزرگ فساد مالی است پس از 30 سال بالاخره از منصب خود کنار می رود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، رییس بانک مرکزی لبنان در شرایطی از ریاست بانک مرکزی، بزرگترین نهاد مالی لبنان پس از 30 سال تکیه بر اریکه قدرت، فردا (دوشنبه) کناره گیری می کند که بسیاری از جمله جنبش حزب الله لبنان وی را عامل فروپاشی اعتبار لیره، واحد پول این کشور به علت همسویی با واشنگتن و سو مدیریت وی می دانند.

وبگاه خبری العربی الجدید شامگاه یکشنبه گزارش سایت قطره و به نقل ازداد که دوره ریاست سلامه 73 ساله بر بانک مرکزی لبنان فردا دوشنبه به پایان می رسد و این در حالیست که وی مدعی است که برای حفظ ثبات لیره و اقتصاد فروپاشیده لبنان تلاش کرده است.

در همین ارتباط، پیشتر و بارها مقامات جنبش حزب الله لبنان از جمله شیخ نعیم قاسم معاون دبیرکل حزب الله لبنان سخنانی را در خصوص نقش مخرب ریاض سلامه رییس بانک مرکزی این کشور در وضعیت اقتصادی لبنان، مطرح کرده است.

به نوشته وبگاه العربی الجدید، ریاض سلامه به عنوان پایه اساسی نظام مالی لبنان شناخته می شد تا اینکه در سال 2019 اقتصاد لبنان فرو ریخت و فروریختن آن منجر به فقیر شدن لبنانی ها و بلوکه شدن سپرده هایشان در بانک ها شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مرد شماره یک مالی آمریکا در لبنان پس از 30سال از قدرت کنار می رود

مرد شماره یک مالی آمریکا در لبنان پس از 30سال از قدرت کنار می رود