مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 31 مرداد 1402 ساعت 12:552023-08-22اقتصادي

جابجایی 6 روستای سد چایلی پس از 12 سال/ 100 زایر اهل سنت به کربلا می روند


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو، لقمان قربانی، فرماندار مراوه تپه در قرارگاه خبری شهید همدانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: - فرماندار مراوه تپه گفت: بر اساس اقدامات انجام شده و تغییر پیمانکار پروژه سد چایلی ، فرآیند انتقال 6 روستای واقع در کاسه این سازه آبی تا پایان دولت سیزدهم به اتمام می رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار استان های خبرگزاری دانشجو، لقمان قربانی، فرماندار مراوه تپه در قرارگاه خبری شهید همدانی در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: مطالعات احداث سد خاکی چایلی با حجم آب قابل تنظیم 228 میلیون متر مکعب بین سال های 85 تا 88 انجام شد اما عملیات اجرایی آن با وقفه پنج ساله درسال 92 آغاز شد و تاکنون فقط 20 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

 قربانی بابیان اینکه از زمان آغاز طرح مطالعات این سد، بحث کوچ 6 روستای اشاره شده واقع در کاسه آن مطرح اما تاکنون اقدامی در این خصوص صورت نگرفته بود، گفت: با روی کار آمدن دولت بحث جابجایی روستاها مورد توجه قرار گرفت و براساس برنامه مقرر است تا پایان دولت سیزدهم این روستاها جابجا شوند.

فرماندار مراوه تپه از تحویل قطعی 390 هکتار زمین متعلق به عرصه های منابع طبیعی برای جابجایی 6 روستای سوزش، قربان پیکار، ساری قمیش، خوجه گلدی، قره قاشلی و شورجه واقع در کاسه سد چایلی این شهرستان مرزی خبر داد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جابجایی 6 روستای سد چایلی پس از 12 سال/ 100 زایر اهل سنت به کربلا می روند

جابجایی 6 روستای سد چایلی پس از 12 سال/ 100 زایر اهل سنت به کربلا می روند